Νέο Beta RX 450 MY2024

Το 2023 η Beta επεκτείνει την έννοια RideAbility* και στο Motocross με το νέο RX 450. Το έκανε πρώτα με το δίχρονο RX 300 και το κάνει τώρα ξανά με τον βασιλιά των μοτοσυκλετών motocross, το τετράχρονο 450!

Το RX 450 είναι επίσημα η πρώτη τετράχρονη μοτοσυκλέτα Motocross που κατασκευάζει το ιταλικό εργοστάσιο για τους λάτρεις του σπορ ανεξαρτήτως οδηγικού επιπέδου. Αυτό σημαίνει πως για πρώτη φορά θα έχετε την ευκαιρία να οδηγήσετε τη μοτοσυκλέτα που είναι πολύ κοντά στην πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP τα τελευταία τρία χρόνια.

Μία μοτοσυκλέτα race-ready από κάθε άποψη, σχεδιασμένη για όλες τις πίστες Motocross όπως ποτέ δεν είχαμε δει στο παρελθόν. Η σχεδίαση της είναι εντελώς νέα: το πλαίσιο, ο κινητήρας και όλα τα εξαρτήματα είναι κορυφαίου επιπέδου όπως ακριβώς ολόκληρο το project που φέρνει την έννοια RideAbility στον κόσμο του MX.

Εξέλιξη

Οι motocross μοτοσυκλέτες της Beta σχεδιάζονται από μια ομάδα μηχανικών με έδρα τη Φλωρεντία της Ιταλίας και αποστολή των οποίων είναι να παρέχουν, σε όλους τους αναβάτες ένα μοντέλο motocross που είναι ευκολότερο στην οδήγηση και το οποίο ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαία απόδοση. Αυτό οφείλεται σε έναν συνδυασμό κινητήρα-πλαισίου που είναι σε θέση να προσφέρει διασκέδαση κατά την οδήγηση χωρίς να φοβίζει με την απόδοση του κινητήρα παρόλο που αυτή βρίσκεται σε επίπεδο παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Κάνοντας το ντεμπούτο στις πίστες του MXGP πριν από λίγα χρόνια, τα πρωτότυπα RX 450 έλαβαν τεχνογνωσία που μόνο σε αυτό το κορυφαίο επίπεδο αγώνων μπορεί να αποκτηθεί. Αυτά τα πρώιμα μοντέλα παρείχαν τη βασική διάταξη και τον σχεδιασμό στον οποίο βασίστηκε το μοντέλο παραγωγής. Το RX 450 4T είναι έτοιμο να ενωθεί με τον μικρότερο αδερφό του, το RX 300 2T σε πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο.

 

Εντελώς νέος σχεδιασμός

Πλαίσιο: Σχεδιασμένο από την αρχή ως ολοκαίνουργιο πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο χρήση Motocross. Ο κύριος δοκός του πλαισίου είναι πιο φαρδύς για να αντέχει τις καταπονήσεις από τις επαναλαμβανόμενες προσγειώσεις κάτι που το κάνει πιο άκαμπτο συνολικά αλλά αρκετά εύκαμπτο για τις στροφές. Αυτό μεταφράζεται σε ένα ακριβές πλαίσιο που παρέχει απόλυτη πληροφόρηση στις στροφές κι ανάλαφρη αίσθηση στον αέρα.

Υποπλαίσιο και φιλτροκούτι: Το RX 450 έχει νέο υποπλαίσιο αλουμινίου που παρά το μικρό του βάρος παρέχει αυξημένη ακαμψία. Επίσης συνδυάζεται με νέο φιλτροκούτι, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοντέλα Beta. Το νέο φιλτροκούτι σε συνδυασμό με το νέο σώμα γκαζιού διαμέτρου 46mm παρέχει μια σημαντικά διαφορετική ροή αέρα από αυτή που απαιτείται σε μία enduro μοτοσυκλέτα δημιουργώντας βέλτιστη ροή αέρα για να συμβαδίζει με τις επιδόσεις του νέου κινητήρα. Η πρόσβαση στο φίλτρο παραμένει στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας και δεν απαιτεί εργαλεία.

Αναρτήσεις: Το πιρούνι της Kayaba με καλάμια διαμέτρου 48mm μπροστά και το αμορτισέρ με έμβολο 50mm πίσω είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και διαθέτουν έναν ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ της οδηγησιμότητας και της απόδοσης χάρη στη συνεχή εξέλιξη μέσα στην πίστα. Η μοτοσυκλέτα έχει στηθεί από τους τεχνικούς στο Rignano για να γίνει πιο σταθερή και ακριβής, αλλά πάντα εύκολη και άμεση στην απόκρισή της. Η κύρια διαφορά στην ανάρτηση σε σχέση με τα μοντέλα enduro είναι η μεγαλύτερη διαδρομή του μπροστινού πιρουνιού, με ειδική ρύθμιση για motocross, ενώ πίσω το αμορτισέρ είναι εντελώς νέο και μεγαλύτερο από αυτό που χρησιμοποιείται στα μοντέλα RR. Προσφέρει καλύτερη λειτουργία στις προσγειώσεις από τα άλματα χάρη στη μεγαλύτερη υδραυλική απόσβεση που διαθέτει ενώ η απόδοσή του μένει σταθερή ακόμα και σε απαιτητική χρήση.

Πλαστικά: Τα μπροστινά καλύμματα του ρεζερβουάρ, που επανασχεδιάστηκαν πρόσφατα και για τα μοντέλα RR, παραμένουν αμετάβλητα ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια νέα κομψή και επιθετική ουρά. Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι μικρότερου σχεδιασμού και έχει χωρητικότητα επτά λίτρων.

Τροχοί: Η διάμετρος τους είναι 21” μπροστά και 19” πίσω, με ελαστικά Maxxis 90/100-21 και 110/90-19, ενώ το σύστημα φρένων είναι της Nissin με δίσκο 260mm μπροστά και 240mm πίσω.

Φρένα: Η δαγκάνα της Nissin στο μπροστινό φρένο είναι μικρότερη, ελαφρύτερη και με πιο μοντέρνα σχεδίαση σε σχέση με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως σε μοντέλα Beta ενώ παρέχει αισθητά πιο άμεση απόδοση. Νέα είναι η τρόμπα για το πίσω φρένο με τον σχεδιασμό της να αφήνει περισσότερο χώρο για την εξάτμιση.

Νέος κινητήρας

Εντελώς νέος και σχεδιασμένος ειδικά για χρήση motocross σε στενή συνεργασία με την εργοστασιακή ομάδα MXGP είναι ο κινητήρας του RX 450. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πέντε σχέσεων ενώ ο συμπλέκτης έχει σχεδιαστεί για να αντέχει τις καταπονήσεις που προέρχονται από τον κινητήρα υψηλής απόδοσης αλλά εξακολουθεί να προσφέρει ελαφριά αίσθηση στη μανέτα. Το βάρος έχει κρατηθεί σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο και οι διαστάσεις του είναι ιδιαίτερα συμπαγείς καθώς τα εξαρτήματα έχουν περιοριστεί στα ελάχιστα που απαιτούνται για χρήση MX.

Ο στροφαλοφόρος άξονας και ο αντικραδασμικός άξονας είναι νέοι, όπως και ο κύλινδρος, τα έμβολα και το σύστημα χρονισμού που ανεβάζουν τη σχέση συμπίεσης στην αναλογία 13,5:1.
Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική απόδοση του κινητήρα σε όλη την καμπύλη με ιδιαίτερα τονισμένη την περιοχή στις μεσαίες-υψηλές στροφές κινητήρα, αυτές δηλαδή που χρησιμοποιούμε πιο συχνά στην πίστα. Σύμφωνα με τον στόχο rideAbility στον οποίο βασίστηκε όλο το σχέδιο, ο κινητήρας προσφέρει εξαιρετική ροπή, επομένως
παρέχει απολαυστική και πάντα ελεγχόμενη προοδευτικότητα,. Με τη βοήθεια της ιδανικής κατανομής μάζας, η θέση του πλαισίου προς τον κινητήρα είναι σχεδιασμένη για να δημιουργεί μια διαχειρίσιμη, ευέλικτη και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα με πολλή δύναμη όταν αποφασίσετε να ανοίξετε τέρμα το γκάζι.

Χάρτες κινητήρα: Στον απόηχο των πρόσφατων εισαγωγών στα μοντέλα RR, το RX 450 είναι επίσης εξοπλισμένο με δύο συγκεκριμένους χάρτες κινητήρα (στεγνό και βρεγμένο) και τέσσερα επίπεδα Traction Control (on/off/ενεργό με hard χάρτη/ενεργό με soft χάρτη) για τη διαχείριση της σημαντικής απόδοσης του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες εδάφους. Το κουμπί για να επιλέξετε χάρτη και επίπεδο TC βρίσκεται στο μαξιλαράκι του τιμονιού.

Επιπλέον χαρακτηριστικά

Τα χειριστήρια του τιμονιού έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, όπως και το ηλεκτρικό σύστημα. Στο δεξί χέρι θα βρείτε μόνο το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (μίζα), ενώ το kill switch βρίσκεται στα αριστερά. Η μπαταρία είναι τύπου λιθίου.
Special εξαρτήματα στον βασικό εξοπλισμού:
– ρεγουλατόροι αλυσίδας σε κόκκινο κράμα Ergal
– Μπλε ανοδιωμένες ζάντες Excel
– Κόκκινος οδηγός αλυσίδας
– Κόκκινο διμεταλλικό ανοδιωμένο γρανάζι
– Μαύρα μαρσπιέ από κράμα Ergal με ατσάλινες μύτες.

Το RX 450 περιλαμβάνει στην κούτα του σταντ τύπου Motocross και τέσσερις διαφορετικές τροχαλίες γκαζιού, για να προσαρμόσετε την απόκριση του γκαζιού στην προσωπική σας προτίμηση.

*Τι σημαίνει Rideability για τη Beta; Στα ελληνικά μεταφράζεται ως “οδηγησιμότητα” και σημαίνει πως επιτρέπει σε κάθε αναβάτη να απολαμβάνει την οδήγηση έχοντας στη διάθεσή του μια μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων που ταυτόχρονα παραμένει φιλική, διασκεδαστική και ποτέ πολύ απαιτητική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ