Στο τεύχος 519 του Australasian Dirt Bike Magazine φιλοξενείται συγκριτικό (shootout) με έξι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Enduro 2T 300cc μεταξύ των οποίον και η Beta RR 300. Το άρθρο ξεκινάει με το “τρεις Αυστριακοί, ένας Γάλλος, ένας Ισπανός και ένας Ιταλός μπαίνουν σε ένα μπαρ” και κάπου εκεί… τα αστεία τελειώνουν.
Για τις ανάγκες του άρθρου οι δοκιμαστές είχαν στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές διαδρομές: μία τύπου endurocross, μία γρασιδάτη και μία hard enduro ώστε να αξιολογηθούν οι μοτοσυκλέτες σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος χρήσης. Το Beta RR 300 έκλεψε την παράσταση τόσο με τον κινητήρα του όσο και ως σύνολο. Ο συντάκτης γράφει χαρακτηριστικά:
“Όσον αφορά τον κινητήρα, δεν πίστευα ότι θα μπορούσε να με εντυπωσιάσει περισσότερο από ό,τι είχε ήδη κάνει. Βρήκα ατέλειωτη ροπή που καθάριζε και τους πιο απότομους λόφους αβίαστα κάνοντάς με να ψάχνω για ακόμα πιο hard enduro κομμάτια. Η Beta χρησιμοποιεί συμπλέκτη Brembo και ο τρόπος που συνεργάζεται με αυτόν τον κινητήρα δεν υπάρχει αλλού. Το πάτημα της μανέτας του συμπλέκτη είναι εξαιρετικά ελαφρύ για την αίσθηση και την ακρίβεια που παρέχει. Τα φρένα της Nissin έχουν τη δυνατότητα να σας σώσουν σε οποιαδήποτε κατάσταση μπορεί να προκύψει.”
“Το Beta συνεχίζει να με εντυπωσιάζει με το ευέλικτο σύνολο, τον κινητήρα και την άνετη ανάρτηση. Έρχεται επίσης με αρκετή προστασία, με ποδιά κινητήρα και λοιπά προστατευτικά ενώ έρχεται και με τη χαμηλότερη τιμή, επομένως κερδίζει ανεξάρτητα από το πώς το βλέπετε!”
Γνώμες των δοκιμαστών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι γνώμες όλων των αναβατών από τις οποίες ξεχωρίσαμε τα εξής αποσπάματα:
BERIME: “Για μένα ήταν εξαιρετικά σταθερή και καλά ισορροπημένη μοτοσυκλέτα.”
“Είναι εύκολο να γείρει στις στροφές, να επιταχύνει και να σουζάρει. Ο κινητήρας είναι ένας πολύτιμος λίθος και ίσως ο πιο ισχυρός της παρέας. Πρέπει να τον νιώσεις στις χαμηλές στροφές για να το πιστέψεις!
MITCH: “Ουάου, τι μεγάλη διαφορά έχει αυτό το Beta με το τελευταίο που είχαμε συγκρίνει στο Shootout του 2019! Τρία χρόνια μετά η Beta έχει βελτιώσει τον κινητήρα παντού έχοντα τις πιο γεμάτες και χαμηλές rpm που το κάνουν ιδανικό για… hillclimbs ενώ ταυτόχρονα είναι ο πιο δυνατός κινητήρας σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο διπλός χάρτης (rain- sun) σε αυτή τη μοτοσυκλέτα κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά.”
JOSH: “Λατρεύω το “rain mode” σε αυτή τη μοτοσυκλέτα. Σε πολλά δύσκολα σημεία κάνει τη διαφορά μεταξύ σκαρφαλώνω-γλιστράω.”
JEFF: “Η θέση οδήγησης έχει μια υπέροχη αίσθηση με την πιο επίπεδη θέση και καλή αίσθηση. Στην αρχή μοιάζει λίγο πιο φαρδύ αλλά αυτό εξαφανίζεται γρήγορα καθώς ξεκινάς να οδηγείς. Ο κινητήρας ήταν ο πιο δυνατός από τις χαμηλές μέχρι τις υψηλές στροφές κι ένιωσα ότι δεν πρόκειται να σβήσει ποτέ. Τα φρένα ήταν επίσης υπέροχα το αμορτισέρ ZF ήταν μια έκπληξη.”
MATT: “Ο κινητήρας της Beta με εξέπληξε. Δεν περίμενα ότι θα ήταν τόσο δυνατός. Ανεξάρτητα από το αν οι στροφές είναι στις 2.000 ή στις 10.000, ο κινητήρας παράγει άφθονη ιπποδύναμη και ροπή. Το βρήκα ένα από τα πιο εύκολα για οδήγηση σε τεχνικά κομμάτια και το πιο εύκολο για να ανέβεις σε απότομους γλιστερές ανηφόρες. Αυτός ο κινητήρας θα υπερτερούσε τόσο στο σκληρό enduro όσο και σε μια ανοιχτή πίστα motocross. Το πλαίσιο ήταν άνετο και τα φρένα δούλευαν καλά. Η ανάρτηση ήταν ρυθμισμένη για να λειτουργεί και στα αργά τεχνικά μονοπάτια και στα ταχύτερα τμήματα της πίστας με γρασίδι. Η Beta έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο να καταφέρει να στήσει και να ρυθμίσει μία μοτοσυκλέτα ώστε να λειτουργεί καλά σε πολλά διαφορετικά σκηνικά.”
Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό τεύχος του Australasian Dirt Bike εδώ.